Er det mon en drøm?!? |
Spilledag: Lørdag 8. oktober 2016 i Greve
Forfatter: Henrik "Smut" Pallesen (Tass Taffelfuss) |
DM noter |
|
Er det mon en drøm?!? |
|
|
Vi bevæger os mod byen Varna. Det er koldt, men
ok. Garut falder over en sten og ruller ned ad en skrænt og
forsvinder i et hul! Vi andre bevæger os ned til ham, men han er
væk.
Hmmm, - godt at vi stadigvæk har lugtesansen! For
den fører os på sporet. Han ligger under sneen, men under ham er der
en indgang til en grotte. Tass kravler ind og undersøger. Der er en
tunnel. Den er kun ca. 80 cm i diameter og går både op og ned. Dog
mest ned. Efter ca. 400-600 meter munder tunnelen ud i en stor
grotte, som er ca 3 meter i diameter og ca 10 meter lang. Tas kalder
de andre til sig. De kommer frem med stort besvær.
Tass undersøger rummet imens
og finder en hemmelig dør og et skab. Inde i skabet står der et
lille skrin med 10 ringe, to halskæder (hver er en ædelsten på en
lædersnor), samt 4 små
flasker. Ved siden af skrinet ligger der 4 store guldnøgler, som
hver har 3 store ædelstene i hver sin farve. Der er også et
dokument. Tass kaster lige et Detect Magic og ser at det hele er
magisk. Selv skrinet. Tass gemmer 2 ringe plus halskæderne i sine
lommer inden de andre kommer ind i rummet. Han viser dem fundet,
samt en hemmelig dør. Der bliver kaster Detect Evil og der er ikke
noget ondt på spil her. Vi deler de 8 ringe; 2 til hver! Samt en
lille flaske. Tass tager skrinet, som han ikke har fortalt de andre
om er magisk, samt de 3 nøgler. Vi undersøger dokumentet, som viser
vejen ind til en grotte.
|
|
|
Vi overnatter og går videre
næste dag. Den hemmelige dør er låst og vi bruger den ene nøgle til
at åbne døren. Efter at vi har brugt nøglen smelter den og
forvandles til et magisk sværd med 3 gems i skaftet. Til vores store
held er det Pedrous' type sværd. Vi kaster et identify på sværdet og
finder ud af det er et +4 troll slayer sværd som suger livet ud af
trolden, når den bliver ramt af sværdet. Så nu behøver vi ikke at
brænde dem mere. De 3 gems har tre forskellige egenskaber.
1) 2 Cleaves i hver kamp. 2) Bull strength 1/day. 3) Heal mass 1/day.
Pedrous er glad. Vi forsætter videre gennem
en stor gang som er ca 3 meter i diameter. Vi hører lyde og
pludselig er der 10 Giant Trolls foran os. Pedrous svinger sit nye
sværd, sammen med Garut, som er lidt misundelig. Det går jo godt. De
falder omkring os. Selvfølgelig med stor hjælp fra Malek og Tass. Så
ned kom de med hiv og sving. Vi bliver forbundet og så går vi
videre.
Efter en ½ time kommer vi til
en ny grotte med en meget stor dør. Vi finder en nøgle der passer.
Og igen smelter nøglen og et magisk Long Sword +3 kommer frem med 3
gems i skaftet. Specielle egenskaber: 1) heal mass 2/day. 2) Blurr
2/day. 3) Haste (caster level 9). Malek bliver den glade modtager.
Nu er Garut misundelig og vil videre i en fart.
Gangen bag døren forsætter
lidt op og ned, til højere og
til venstre. Vi har gået i ca ½ time, da vi kommer ud i en stor
grotte med en masse naturlige søjler. Vi fornemmer at der er noget
foran os. Garut kan se at der ligger noget meget stort foran os. En
slange, som næsten fylder hele gangen. Den kan ikke vende!!!
Krigerne tager anstand og går i gang. Malek kaster spells på livet
løs og Tass bruger sit tæppe og flyver ud i grotten bagom slangen.
Pis, der er en unge. Tass kaster spell på spell og til sidst er den
mør til dødsstødet. En slange er punkteret. Videre går det bag den
store slange, hvor den får Tass klinge at mærke. Selvfølgelig sammen
med drengene foran og Maleks nye sværd. Godt at der er nogen som har
brugt ekstra på saving throws. Slangen punkterer og vi må uden om
for at komme forbi. Vi hører klokken over os - Meget højt!!! For
enden af gangen er der endnu en dør og to nøgler tilbage. Nu er
Garut spændt!!! Døren går op og nøglen smelter og et lille short
sword +3 kommer frem med 3 gems. 1) Lighting bolt klinge 3 meter
lang 1/day (10d10 skade uden save) touch. 2) Anden slag har samme
T.H. som første. 3) Dimensional door 3/kamp (personal).
Nu er Garut misundelig og vil bare afsted. Bag
døren kan vi lugte svovl. Og vi lukker døren til igen med en sten i
klemme. Vi overnatter, healer mv.
|
|
|
Næste dag så er vi klar. Svovl er nok lig med
drage.
Og ganske rigtigt en ”lille” sort drage ligger og sover. Tass gør
sig usynlig og flyver ind og kikker. Det er en stor grotte med en
vindeltrappe i den anden ende, som går opad. Dragen ligger på en
rede af knogler. Krigerne gør sig klar og Tass tager opstilling i
den anden ende, så vi får angrebsfordelen. Tass starter med et back
stab med sit nye sværd med en lighting bolt klinge. 87 skader i
første hug. Så er vi igang! Drengenes klinger lyner og skaderne
vælter ned og det stakkels dyr går i panik og kan ikke ramme noget
særligt. Dog må Hira modtage et væs af dragen som sætter hende på
minus. Men tilsidst må kræet give sig, da Tass' klinge giver den de
sidste 3 hp skade - Dragedræberen Tass.
Det kostede en masse skader og spells. Malek får
liv i Hira igen med meget stærk magi.
|
|
|
Vi hviler til næste dag. Underlig nok er der
ingen skat her?!? Vi undersøger grotten, men der er ingenting.
Hmmm!
|
|
|
Næste dag videre det går. Tass undersøger
trappen. Der er ingen fælder. Den går opad og opad og opad. Tilsidst
kommer vi op i et rum på 3x3 meter med en dør. Garut er helt oppe og
ringe. Nøglen passer ikke! Og Garut er helt i grus. Tass får døren
op med lidt snilde. På den anden side står der en meget stor kriger
med en battle axe. Den er meget større end Pedrous. Han svinger den,
men heldigvis rammer den ikke. Men den laver et stort hak i
stengulvet! Malek får gang i spell kasteriet. Slagene hagler ned til
begge sider. Garut tager et mega slag på 77 skader og ryger lige i
gulvet. Tass må trække sig og Pedrous og Malek må klare ærterne
indtil Tass får stoppet blødningerne hos Garut. Meget langsomt får
vi ædt livet ud af kæmpen. Vi klarer det kun med et samlet HP tal på
23. Forbindinger, spells m.v. farer rundt i luften og Garut ser
resultatet. Han er endnu mere skuffet da han ikke kan løfte battle
axen. Vi undersøger grotten, der har en kiste med 57.500 gp. Vi
smiler STORT!!!
Vi finder en hemmelig dør, som fører opad til et
rum med marmor på væggene. Og en stor klokke hænger på midt i
rummet. Nede under står der en lille nisse og hiver i et reb. Det
var lige godt, som en… Tass farer af sted og angriber nisser med alt
han har og slår ham næsten ihjel. Hvis ikke det var for Pedrous der
IGEN stopper ham. Men denne gang er nissen…ja-ja, ham NISSEN helt på
den og må lover at give os hans skat samt et lille skrin med gems på
en samlet værdi af 25000 gp.
Vi hugger klokken ned og den går i hundrede
stykker.
Vi går tilbage ud af grotterne og kommer ud i det
fri og forsætter til kandsbyen Varna, hvor sneen og isen er
forsvundet.
Men hvor passer nøgle nr 4 mon henne?
|
|
|